Divertimento 2 [511]

divertimento
Toni Bisigato e il figlio, con in mezzo l’inglese Cardon.

Non dimentichiamo i nostri bambini: i genitori possono leggere ai figli questo articolo.

In veneziano: “Ghe go imprestà schèi a Tòni, ma no’l pàrla de darmii indrìo…”

“El te i darà indrìo ła setimàna dei tre ziòba…” “Ma mi me so tòlto nòta, gò qua el folièto…” “Te convignìva tór nòta sul giàsso.” “El ga dìto che no el se gavarìa desmentegà…” “El xe de ła famégia de ła Madòna Candełòra…” “Ma chi xéi…” “I xe quei che dixe che a morìr e a pagàr se fa sémpre óra…” “Gò capìo, insòma i gò persi… ma parché ła setimàna dei trè ziòba…” “Par éssar più sicùro de no pagàr: no pól fàr che rìva na setimàna co do ziòba e ‘lóra ghe tocarìa pagàr… ma có tre, xe tànto più difìssiłe…”

In dialetto della Sinistra Piave: “Ho imprestà schèi a Toni, ma no’l me i menθióna mài…” “El te pagarà co vièn ła setimàna dei tre ðiòba…” “Ma mi me jère ciót nòta, ho qua el tòc de càrta…” “Ièra mèjo se te te cioéa nòta te un tòc de jaθ.” “El me véa dìta che no’l se varìe desmentegà…” “L’è de ła faméja de ła Madòna Candełòra…” “E chi èi…” “I è quéi che diss che a morìr e a pagàr se fa sémpro óra…” “Ho capìo, l’è cóme che i vésse pèrsi… ma parché setimàna de tre ðiòba…” “Parché el vòl ésser sicùro de no pagàr: podarìe ‘nca dàrse che rivésse ‘na setimàna co dó ðiòba e ghe tocarìe pagàr… ma co tre, l’è tànt pì indefìðiłe…”

In lingua italiana: “Ho prestato del denaro a Toni ma non parla mai di restituirmelo” “Te li restituirà la settimana dei tre giovedì” “Ma io mi son preso nota, ho qui il foglietto…” “Era meglio se ti prendevi nota su un pezzo di giaccio.” “Mi aveva detto che non si sarebbe dimenticato…” “Appartiene alla famiglia della Madonna Candelora…” “E chi sono mai?” “Sono coloro che dicono che a pagare e a morire si fa sempre a tempo (sempre ora).” “Ho capito, è come se li avessi persi. E perché settimana dei tre giovedì?” “Perché vuole essere sicuro di non pagare: potrebbe anche succedere che si presentasse una settimana con due giovedì… ma con tre, è molto più difficile.”

Siamo negli anni ’70. Compare sui quotidiani un avviso di una grossa Società di Londra: “Si cerca un’impresa a cui affidare la costruzione di un tunnel sotto il Canale della Manica. Richiedere il bando di concorso ed inviare in busta chiusa il compenso richiesto.”

Arrivano le buste coi compensi richiesti:

  • John Deere, Usa, macchine agricole e movimento terra 12 miliardi di sterline.
  • Caterpillar Co. Usa, macchine agricole, 11 miliardi di sterline.
  • omissis
  • omissis
  • Impresit Girola, Italia, Costruzioni Generali, 7 miliardi di sterline.
  • Impresa Toni Bisigato & figlio, Trebaseleghe, Padova, lavori sistemazione terra, cinquantamila sterline.

Toni Bisigato e suo figlio vengono chiamati a Londra per un colloquio.

Parla il numero due della società londinese, Cardon: “Cari signori Bisigato, avete fatto un’offerta incredibile ma temiamo che ci sia qualche equivoco. Ditemi un po’ come pensate di fare.”

Toni Bisigato prende la parola: “Nissùn equìvoco, siór Cardón: mi, me méto da ła parte francése, a Calais, e col badiłe e cól picón, a scàvo, a sbùso, a scàvo, a sbùso… in diressión de l’Inghiltèra e me fìo, ‘na bràva persóna, sa, el se méte da ła pàrte inglese, a Dover, e col badiłe e cól picón…” [Nessun equivoco, signor Cardon: io mi metto dalla parte francese, a Calais, col badile e col piccone e scavo e buco il terreno in direzione dell’Inghilterra e mio figlio, sappia che è una brava persona, si mette dalla parte inglese, a Dover e col badile e col piccone…]

Interviene il figlio, che dice con entusiasmo: “… a scàvo, a sbùso, a scàvo, a sbùso… in diressión de ła Francia…” [Scavo e perforo in direzione della Francia]

Cardón : “Ridiculous! Ridicolo! You’ll never join each other! Non vi incontrerete mai e poi mai! Ci vogliono calcoli matematici complicatissimi, con fior di ingegneri!”

Toni Bisigato: “El gàbia pasiénsa, siór Cardón: se pròpio ła ‘nésse màłe, a vorà dìre che pa’ i stéssi schèi gavarìssi do tùnel invésse che uno..” [Abbia pazienza, signor Cardon: se proprio dovesse andar male, vorrà dire che per la stessa cifra avrete due tunnels invece di uno.]

Rispondi

